نماینده شهرستان گلبهار در شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: مطابق قانون، معلولان ساکن در شهرهای گلبهار و گلمکان از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی، آماده‌سازی زمین و عوارض نوسازی معاف هستند.
کد خبر: ۹۵۶۱۱۸۱
|
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گلبهار؛ رضا ضمیری اظهار کرد: در ماده ۱۹ قانون حمایت از معلولان افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و عوارض دیگر صرفاً برای یک واحد مسکونی مجاز هستند .

 وی با اشاره به آمادگی همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گلمکان در جهت اجرایی‌کردن مفاد قانون و حمایت از معلولان افزود: مناسب‌سازی برای تردد آسان معلولان در مناطق شهری و روستایی ضروری و اساس توسعه پایدار محسوب می‌شود.

 ضمیری بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان دستگاه مجری مناسب‌سازی محیط شهری و روستایی بیشترین نقش را برعهده دارند .

 نماینده شهرستان گلبهار در شورای اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: قانون برنامه‌های تدوین شده در ابعاد اجرایی، منابع مالی، فرهنگی و اجرا پنج بخش مورد تأیید برای مناسب‌سازی محیط است که باید در کنار هم اجرا شود .

 وی تأکید کرد: همه خیابان‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، اماکن، ادارات، وسایل حمل‌ونقل، تأسیسات شهری و مبلمان شهری باید برای حضور فعالیت معلولان مناسب‌سازی شود .

 ضمیری خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شهر گلبهار شرایط بهتری برای توسعه مناسب‌سازی ویژه تردد معلولان و توان‌یابان دارد .

 وی اذعان داشت: در شهر گلمکان به‌رغم علاقه‌مندی شهرداری و شورای اسلامی به‌منظور مناسب‌سازی معابر اما پیاده‌روهای باریک ابن امکان را تا حدود سلب کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار